دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

جای مناسب تخت خواب بر اساس علم فنگ شویی

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه درجه یک

جای مناسب تخت خواب بر اساس علم فنگ شویی

۱۴ بازديد
هر خانه ای تشکیل شده از چند قسمت است که هرکدام دارای اهمیت بسیار زیادی در زندگی افراد هستند. به طور مثال اتاق نشیمن جایی که افراد دورهمی ها و مهمانی ها و اوقات فراغت را در آنجا در کنار هم می‌گذرانند و آشپزخانه جایی است که افراد به پخت و پز و صرف غذا در آنجا می پردازند و در کنار این ها اتاق خواب ها جایی است که افراد برای کسب آرامش و خلاصی از دغدغه های روزانه و استرس به آنجا پناه می‌برند و از آنجا که وقت بسیار زیادی از زندگی هر فردی به خوابیدن اختصاص دارد اهمیت اتاق خواب ها و وسایلی که مربوط به خواب می شود بسیار زیاد است.
به همین منظور علم فنگ شویی یکسری قوانین را ترتیب داده است که افراد با مطالعه آنها بتوانند بهترین تصمیم گیری را برای خرید تخت خواب مناسب برای اتاق خواب خود اتخاذ کنند. تصمیم گیری درست باعث می شود هم هزینه‌ای که بابت خرید تخت خواب مصرف شده است هدر نرود و هم هدف اصلی که آرامش و سلامت بود به دست آید. در قوانین فنگ شویی تخت خواب ها اهمیت بسیار زیادی دارند و بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بدانند بر اساس قوانین فنگ شویی بهتر است تخت خواب ها کجا قرار داده شوند و همچنین دوست دارند بدانند که فنگ‌شویی می‌گوید که کدام تخت خواب بهتر و مناسب تر است.
اگر فکر می کنید راه اصلاحی برای فنگ شویی اتاق خواب و تخت وجود ندارد این مطلب را مطالعه کنید تا به بهترین شکل ممکن اصلاحات لازم را انجام دهید.

تخت خواب از نظر فنگ شویی

فنگ شویی اتاق خواب

اگر قرار به اعمال فنگ شویی در یک اتاق باشد، مسلماً شما اتاق خواب خود را انتخاب می کنید. اتاق خواب مهمترین اتاق خانه در فلسفه فنگ شویی است. جهت قرارگیری مبلمان و تخت در اتاق خواب رابطه مستقیم با دریافت انرژی مثبت و یا دفع انرژی منفی دارد. شما با رعایت یکسری نکات ساده می توانید احساس آرامش خواب خود را بیفزایید و حفظ سلامتی خود کمک کنید. ایجاد توازن لازم در اتاق موجب زندگی بهتر و موفق می شود.
در اینجا نکاتی برای فنگ شویی اتاق خواب و دریافت عشق، آرامش و انرژی مثبت به همراه نحوه جلوگیری از ورود انرژی منفی به پناهگاه شما آورده شده است.

فنگ شویی تخت خواب

اگر بخواهم عوامل موثر در انتخاب موقعیت مناسب تخت خواب را از لحاظ معماری بررسی کنم، باید به:

  • محل قرارگیری پنجره ها و درب اتاق

  • همچنین ابعاد و اندازه اتاق

  • محل درست و نادرست تخت در اتاق

براساس معماری:

در مثال شماره 1 و 2 محل مناسب تخت خواب در یک اتاق با درب و پنجره نشان داده شده است. از لحاظ معماری و طراحی، تخت خواب نباید روبه روی درب قرار بگیرد. همین طور بسته به نور روز ( شمالی، جنوبی و .. ) که صبح ها به تخت خواب تابیده می شود، این جهت گیری تغییر می کند.

براساس فنگ شویی:

اما براساس فنگ شویی، نباید تخت خواب را در مسیر حرکت انرژی “چی " قرار بدهید زیرا مانع داشتن یک خواب خوب می شود. این انرژی بین دو پنجره و بین پنجره و درب اتاق شدت بسیار زیادی دارد.
برای داشتن حس امنیت و کاهش استری در هنگام خواب بهتر است تخت را در موقعیتی قرار دهید که به تمام نقاط اتاق دید داشته باشید و اتاق در کنترل شما باشد. برای ایجاد چنین حالتی بهتر است تخت را به دور از درب اتاق به گونه ای که به ورودی درب دید داشته باشید قرار دهید.بهتر است تخت را در زیر پنجره قرار ندهید زیرا درب ها و پنجره ها از اصلی ترین راه ها برای رفت و آمد انرژی ها هستند که ممکن است خواب شما را مختل نمایند. پس بهتر است از پنجره ها دور باشید تا علاوه بر انرژی، سر و صدا و بادی که از پنجره ها به داخل اتاق می آید شما را مورد اذیت قرار ندهد.

بهترین رنگ برای فنگشویی اتاق خواب

هر کسی مطابق با سلیقه و روحیات خود رنگ اتاق خواب را انتخاب می کند. توصیه ما به شما بکارگیری از رنگ های ملایم است. با رنگ آمیزی رنگ ملایم شما محیط آرام تر و شادتری خواهید داشت. در فنگ شویی اتاق خواب، استفاده از رنگ های خنثی توصیه می شود. رنگ هایی مثل سفید یا کرم که به رنگ پوست نزدیکند گزینه خوبی برای رنگ آمیزی دیوار اتاق محسوب می شوند. البته به غیر از دیوار می توان درب و پنجره ها را نیز رنگ آمیزی نمود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.