دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

جدیدترین کابینت 2023

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه درجه یک

جدیدترین کابینت 2023

۱۷ بازديد
کابینت‌ آشپزخانه تنها گنجه‌ای برای نگهداری ظروف و لوازم آشپزی نیست؛ بلکه طرح و سبک آن، یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون آشپزخانه و حتی خانه به حساب می‌آید. زیبایی کابینت‌ها، در واقع زیبایی آشپزخانه است و زیبایی آشپزخانه، بخش مهمی از زیبایی خانه محسوب می‌شود. با انتخاب کابینت‌هایی شیک و مد روز، که هماهنگی لازم را با چیدمان و سبک لوازم منزل‌تان داشته باشند، می‌توانید شیک بودن دکوراسیون خانه‌تان را تضمین کنید. البته که انتخاب کابینت مناسب که با فضای دکوراسیون و چیدمان وسایل هارمونی داشته باشد و از طرفی منطبق بر بودجه‌ی تعیین شده باشد، کار چندان آسانی نیست و لازم است اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم مدل‌های مختلف کابینت‌ های ترند سال ۲۰۲۳ را که توسط طراحان و دکوراسیونرهای حال حاضر دنیا ارائه می‌شود به شما معرفی کنیم.
از بهترین و پرطرفدارترین گزینه هایی که برای سال 2022 می توانید در آشپزخانه ها استفاده کنید، کابینت مدرن و کلاسیک با جنس های مختلف در بدنه می باشند. در حالت کلی در تمام سالها کابینت ها در دو گروه مدرن و کلاسیک دسته بندی میشوند و با گذر زمان در ساختار و طرح و مدل آنها کمی تغییر ایجاد میشود. از جمله کابینت های منحصر به فرد که مدل آنها کاملا جدید می باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کابینت قفسه باز جدیدترین مدل کابینت 1402

کابینت قفسه باز یکی از جدیدترین مدل کابینت 2023 است که شکل ظاهری بسیار زیبای دارد؛ اما باید دید که این مدل در هر خانه‌ای زیبا دیده می‌شود. درصورتی که شما از این مدل کابینت در آشپزخانه استفاده کنید باید باقی عناصر آشپزخانه‌ شما مانند لوازم و ظروف با این طراحی هماهنگ باشند. استفاده از این کابینت برای آشپزخانه های کوچک، مشکل کمبود فضا را برطرف می‌کند و دسترسی به وسایل موردنیاز خود را راحت‌تر می‌کند. توجه داشته باشید که ظروفی که در این مدل کابینت‌ها قرار می‌گیرند، باید یک‌رنگ و یک شکل باشند ظاهر مرتب آشپزخانه حفظ شود.

کابینت پلکانی

در این طراحی، حد فاصل کابینت‌های زمینی و دیواری، یک ردیف کابینت کار می‌شود که عمق آن از کابینت‌های دیواری ردیف بالا کمتر است. این طراحی باعث می‌شود، کل کابینت‌ها به صورت غیر هم سطح و پلکانی دیده شوند. معمولا کابینت پلکانی ردیف وسط را با اختلاف رنگ با کابینت‌های دیواری و زمینی انتخاب می‌کنند که زیبایی آن بیشتر دیده شود. این قسمت، از بهترین فضاها برای سازماندهی لوازم و وسایل کوچک، مانند بانک‌های ادویه و حبوبات، یا لیوان‌ها است. زیبایی کابینت پلکانی را در سبک مدرن دستکم نگیرید و اگر فضای آشپزخانه‌تان مناسب است، حتما از آن استفاده کنید. قابل به ذکر است کابینت پلکانی فقط در سبک کابینت مدرن کاربرد دارد و در سبک‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک نباید از آن استفاده کرد.

کابینت پلکانی

طرح کابینت با درب شیشه ای

یکی از بهترین مدل هایی که در میان کابینت های طرح جدید 2023 می توان مشاهده کرد، کابینت با درب های شیشه ای می باشد. در این نوع کابینت برخی از درب ها به صورت شیشه ای رنگی اجرا شده و به صورت ترکیبی در کنار درب های چوبی مورد استفاده قرار میگیرند. برای جلوه بیشتر این کابینت ها می توان از نور مخفی نیز در کنار شیشه ها استفاده نمود که فوق العاده زیبا می شوند.

کابینت با درب شیشه ای

کابینت تمام چوب

یکی از انواع قدیمی کابینت مدل تمام چوب است که شکل ظاهری زیبا و شکیلی دارند؛ اما در سال‌های اخیر به دلیل قطع به رویه درختان، افزایش قیمت چوب خام و پیدایش مواد جدید، استفاده از کابینت‌ها تا حد زیادی کاهش یافت.

کابینت تمام چوب

آشپزخانه‌های مینیمال

مینیمالیسم و تاکید بر سادگی، چند سالی که میهمان بی‌بدیل دکوراسیون خانه و آشپزخانه‌های جدید است. آشپزخانه‌های مینیمال با رنگ روشن و خنثی از مشهورترین مدل کابینت های ترند سال ۲۰۲۳ هستند که هم در پلان‌های کوچک و هم پلان‌های بزرگ استفاده می‌شوند.
سبک مینیمال، زیر شاخه سبک مدرن است و بر استفاده حداقلی از اشیاء تاکید دارد. در سبک مدرن، لوازم و اشیاء تزئینی، به صورت کم و محدود و البته در سبک مدرن به کار گرفته می‌شدند اما در سبک مینیمال، تاکید بر استفاده از هیچ و نهایت سادگی است.

آشپزخانه‌های مینیمال

طرح کابینت بدون دستگیره

یکی از ترندهای بسیار پرطرفدار در سال 2023 استفاده از کابینت های بدون دستگیره می باشد. کابینت ام دی اف به دلیل جنس بدنه امکان اجرا به صورت بدون دستگیره را دارا می باشند. برای باز و بسته شدن درب این کابینت ها از مگنت و فنرهای مخصوص استفاده میشود و به دلیل صیقلی و یکدست شدن سطح درب، بازتاب نور خوبی داشته و فضای آشپزخانه بزرگتر دیده میشود.

طرح کابینت بدون دستگیره

طرح جدید کابینت با جزیره دوبل

جزیره از بخش های مهم در کابینت ها می باشد و در واقع جدا کننده سالن یا اتاق نشیمن از آشپزخانه می باشد و حد و مرز را مشخص می کند. استفاده از جزیره در تمام مدل های کابینت از قبیل کابینت هایگلاس و چوبی و کلاسیک و مدرن کاربرد دارند. در طرح های ارائه شده در سال 2023 نمونه هایی از کاربرد جزیره دوبل را می توان مشاهده نمود. در این کابینت ها دو جزیره با شکل و رنگ یکسان با کمی فاصله از هم قرار گرفته و بین آنها میز قرار میگیرد.

کابینت‌های مدل سوپری

در کابینت های ترند سال ۲۰۲۳ کابینت مدل سوپری جایگاه جدی‌تری در آشپزخانه پیدا کرده است. این مدل کابینت، مخصوص انبار کردن خوراکی‌ است و مانند یک سوپر مارکت کوچک، بسته‌های مختلف خوراکی را در دل خود جای می‌دهد. کابینت‌های مدل سوپری، معمولا بلند، کشیده و یکسره هستند و حد فاصل قفسه‌های آن‌ها کمتر از میزان معمول موجود در کابینت است. این طراحی اجازه می‌دهد بسته‌های خوراکی بیشتری در کابینت سوپری جای بگیرد و فضای آن بهینه‌تر باشد. معمولا در کابینت‌های مدل سوپری اکسسوری‌های مخصوصی، مانند اکسسوری بطری نوشابه یا قفسه‌های کشویی محل ادویه تعبیه می‌شود تا کارایی کابینت سوپری بیشتر شود.

کابینت‌های مدل سوپری

لامپ زیر کابینت

در سبک‌های طراحی آشپزخانه، وجود نور بسیار حیاتی و ضروری است. خصوصا بر لزوم نورهای مخفی تاکید بیشتری می‌شود. درون کابینت‌های ویترینی، درون کابینت سوپری، زیر کابینت‌های دیواری و در برخی از مدل‌های کابینت مدرن، زیر کابینت‌ زمینی نیز نور ال ای دی تعبیه می‌شود. استفاده از نورهای خطی علاوه بر این که بر زیبایی آشپزخانه، خصوصا در سبک مدرن و مینیمال، می‌افزایند، سطح کار روشن‌تر و آشپزخانه‌ای دلبازتر برای ما فراهم می‌آورند و به همین دلیل در طراحی کابینت های ترند سال ۲۰۲۳ بر حضور نور تاکید بیشتری شده است.

لامپ زیر کابینت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.