سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

تمیز کردن کابینت های گلاس

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه درجه یک

تمیز کردن کابینت های گلاس

۱۰ بازديد

بهترین روش تمیز کردن کابینت‌های گلاس

یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه که همیشه باید تمیز و پاکیزه باشد، آشپزخانه است. با این حال حضور میوه و سبزیجات یا مواد غذایی، پخت و پز، دوده و روغن، باعث آلودگی و حتی رشد و تکثیر بسیاری از باکتری‌ها در آشپزخانه می‌شود. از این رو اگر به سلامت خود و خانواده‌تان اهمیت می‌دهید و به بهداشت مواد غذایی و نظافت آشپزخانه توجه می‌کنید، باید همیشه و هر روز به نظافت آشپزخانه رسیدگی کنید.
کابینت آشپزخانه یکی از مواردی است که بسیاری از افراد، تمیز کردن آن را نادیده می‌گیرند، چرا که بخش زیادی از آشپزخانه را کابیت فرا گرفته و ممکن است زمان زیادی صرف تمیز کردن آن شود. با این حال اگر هر هفته کابینت‌های آشپزخانه را تمیز کنید، دیگر خبری از چربی، غبار و دوده نخواهد بود و شما می‌توانید تنها با یک دستمال نخی و مرطوب آن را تمیز نمایید.
یکی از کابینت‌هایی که این روزها آشپزخانه‌های مدرن ایرانی را به خود اختصاص داده و طرفداران بسیاری دارد، کابینت گلاس و هایگلاس است. این نوع کابینت سطح شفافی دارد و ممکن است بیشتر از کابینت‌های دیگر گرد و غبار و لکه‌های زرد روغن و مواد غذایی یا حتی لکه آب را نمایش دهد.
در این مقاله سعی داریم روش تمیز کردن کابینت‌های گلاس و هایگلاس را به شما معرفی کنیم تا میزان آلودگی در آشپزخانه به حداقل برسد و در نتیجه آشپزخانه‌ای تمیز، پاکیزه و فاقد هر گونه باکتری، گرد و غبار یا آلودگی در اختیار داشته باشید.

  • دستمال کشیدن کابینت های گلاس برای از بین بردن لکه
ابتدا یک دستمال نخی مرطوب یا میکروفایبر و یا حوله بدون پرز را برای تمیز کردن کابینت های گلاس که سطحی نرم دارد را انتخاب کنید. دستمال یا حوله را با آب ولرم مرطوب کرده و سطح کابینت را با آن از بالا به پایین و بالعکس (در جهات عمودی) تمیز کنید و به قدری ادامه دهید که دیگر اثری از لکه باقی نماند. در انتها با دستمال نرم و تمیز دیگر رطوبت باقی مانده را از سطح کابینت پاک کنید.

تمیز کردن کابینت های گلاس
  • اسپری پاک کننده کابینت های گلاس
معجزه سرکه سفید در برق انداختن کابینت هایگلاس بر هیچ کس پوشیده نیست. سرکه سفید یک ماده خوراکی اسیدی بوده که به جای مواد شیمیایی می‌توان از آن برای تمیز کردن کابینت‌های هایگلاس استفاده کرد. کافی است کمی سرکه سفید را با آب ولرم ترکیب کرده و آن را درون بطری اسپری ریخته و روی سطح کابینت هایگلاس اسپری نمود. در غیر این صورت می‌توان یک اسفنج را آغشته به ترکیب سرکه سفید و آب گرم نمود و کابینت را با آن پاک کرد. پس از اتمام کار حتما باید رطوبت روی کابینت را کاملا خشک کرد.

تمیز کردن کابینت های گلاس
  • استفاده از مایع ظرفشویی برای نظافت کابینت هایگلاس
بعضی از انواع مایع‌های ظرفشویی ترکیبات ملایمی دارند که می‌توان از آن‌ها برای تمیز کردن کابینت هایگلاس استفاده کرد. کافی است کمی مایع ظرفشویی ملایم را با آب ولرم ترکیب کرده و از محلول حاصل شده به کمک دستمال نخی یا حوله نرم برای تمیز کردن لکه و کثیفی‌های روی کابینت استفاده کرد. در این روش به هیچ عنوان نباید از اسکاچ، برس یا سیم ظرفشویی استفاده کرد زیرا سطح کابینت را خط و خش می‌اندازند. پس از اتمام شستشو با دستمال خشک و نرم نسبت به برطرف کردن لکه آب یا رطوبت‌ها اقدام نمایید.

تمیز کردن کابینت های گلاس

در هنگام تمیز کردن کابینت های گلاس براق این نکات مهم را در نظر بگیرید!

  1. به یاد داشته باشید که ابر یا اسفنج خود را بیش از حد خیس نکنید زیرا باعث کاهش اثربخشی آن می شود و می تواند نشانه ها و لکه های باقی مانده را پس از خشک شدن روی سطوح کابینت براق باقی بگذارد.
  2. برای تمیز کردن کابینت هایگلاس سفید و پاک کردن چربی ها، لکه های غذا و سس های قدیمی و سخت لازم است کمی سرکه به مخلوط داخل سطل اضافه کنید. سرکه به دلیل خاصیتش به راحت تر پاک کردن لکه های سخت قدیمی کمک می کند. ولی ما به شما پیشنهاد می کنیم اجازه ندهید که هیچ ماده غذایی یا مایعی روی سطح کابینت براق شما خشک شود. بلافاصله آن را با استفاده از پارچه میکرو فیبر خشک و نرم و جاذب پاک کنید.
  3. هرگز از دستمال و ابزار سفت و زمخت مانند سیم ظرف شویی برای تمیز کردن های گلاس با براقیت بالا استفاده نکنید زیرا این کار اغلب منجر به آسیب کابینت می شود. خراش ها باعث لکه دار شدن و کدر شدن سطح براق کابینت می شوند و ترمیم آنها بسیار دشوار است.
  4. هرگز از پاک کننده های مبتنی بر مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید. تمام آنچه شما نیاز دارید آب خالص برای تمیز کردن است. فراموش نکنید که پاک کننده های قوی بیش از حد خورنده هستند و می توانند باعث تغییر شکل سطوح کابینت شوند. علاوه بر این، پاک کننده های مبتنی بر سیلیکون می توانند یک اثر چرب روی سطح کابینت های براق به جای بگذارند که حذف آن تقریبا غیرممکن است.
  5. هرگز در هنگان تمیز کردن و برق انداختن های گلاس براق، حوله‌ و دستمال های مرطوب و خیس را بر روی سطح کابینت برای زمان طولانی رها نکنید. زیرا احتمال تغییر رنگ یا تغییر شکل کابینت های گلاس در اثر رطوبت بالا کم نیست.
  6. نکته آخر اینکه در هنگام تمیز کردن و برق انداختن کابینت هایگلاس، اصلا به سطح کابینت فشار زیادی وارد نکنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.