دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

ابعاد ورقه های ام دی اف چقدر است

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه درجه یک

ابعاد ورقه های ام دی اف چقدر است

۸ بازديد

چند نوع ورق برای ساخت کابینت و کمد داریم؟

همان‌طور که می‌دانید در بازار ورق‌های مختلفی برای ساخت کابینت و کمد وجود دارد. اما ما در این مقاله قرار است ابعاد ورق‌های زیر را بررسی کنیم:
  1. ورق‌های ام دی اف (که پرکاربردترین ورق‌ها هستند)
  2. ورق‌های هایگلاس (که روز به روز به کاربرد و طرفداران آن‌ها اضافه می‌شود)
  3. ورق‌های ممبران
  4. ورق‌های روکش چوب
  5. قطعات و ورق‌های چوب

ابعاد ام دی اف استاندارد چقدر است؟

ابعاد ورقه های  ام دی اف چقدر است

برای تولید ورقه های ام دی اف (ورقMDF)از هر نوعی که باشند باید استاندارد های خاصی مورد توجه قرار گیرد. این استانداردها از قبل تعیین شده اند و با توجه به آن ها ابعاد ورقه های ام دی اف شکل می گیرد. برخی از برند های خاص که به تولید ورقه های ام دی اف می پردازند می توانند با توجه به شرایط خاصی انواعی از ورقه های ام دی اف خارج از اندازه استاندارد تولید کنند. ابعاد ورقه های ام دی اف را می توان یکی از مواردی دانست که در قیمت نهایی محصولی که توسط آن ها ساخته می شود ایفا می کند. اطلاع دقیق از ابعاد ورق ام دی اف می تواند در اندازه گیری و برش ورق های ام دی اف(ورقMDF) بسیار تاثیر گذار باشد و از هدر رفت متریال پیشگیری کند.

ابعاد ورقه های  ام دی اف چقدر است

ابعاد استاندارد ورقه های MDF شامل موارد زیر است:

ورقه های ۳۶۶۰ در ۲۱۰۰ میلی متری: در صورتی که قصد سفارش ساخت کابینت ام دی اف و یا کمد دیواری ام دی اف را دارید، توصیه می کنیم تا از این ورقه های بزرگ استفاده نمایید.
ورقه های ۳۶۶۰ در ۱۸۰۰ میلی متری: جنس و متریال اغلب ورقه های ارائه شده در این ابعاد معمولاً شامل ام دی اف ایرانی و ترکیه ای است و برای ساخت المان های بزرگ در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد.
ورقه های ۲۸۰۰ در ۱۲۲۰ میلی متری: با وجود کوچک تر بودن طول و عرض این نوع ورق، باز هم گزینه مناسبی برای ساختن المان های بزرگ و ظریف در دکوراسیون داخلی به شمار می رود. به عنوان مثال اگر خواهان ایجاد یک دکوراسیون داخلی و یا آشپزخانه درخشان و با جزئیات هستید، می توانید از این ابعاد ام دی اف استفاده کنید.
ورقه های ۲۴۳۰ در ۱۸۰۰ میلی متری: این نوع ورق MDF با ابعاد خاص و تقریباً مربعی خود، یک گزینه مناسب و ایده آل برای بهینه سازی مصرف ورق و استفاده از روکش های گران قیمت بر روی آن است.
ورقه های ۲۶۰۰ در ۲۰۴۰ میلی متری: ورقه های تولید شده در این سایز تنها در کدهای رنگ خاصی به بازار ارائه شده و از این جهت با محدودیت هایی مواجه هستند.
ورقه های ۲۷۵۰ در ۱۲۲۰ میلی متری: این نوع ورقه ها که تقریباً یکی از کوچک ترین سایزهای MDF را به خود اختصاص داده اند، صرفاً منحصر به متریال پلی گلاس آلوپک بوده و برای سایر موارد به کار نمی رود.
 
ورق‌های ام دی اف mdf برندهای مختلفی دارند. اکثر این برندها دارای ابعاد 183*366 سانتی‌متر هستند. اما برخی برندها دارای ابعاد متفاوتی هستند. مثلاً ابعاد ورق‌های یک برند معروف 210*366 سانتی‌متر است. پس حتماً قبل از خرید، این مورد را با فروشنده چک کنید. ورق‌های ملامینه که نئوپان با روکش ملامینه هستند، ابعاد مشابه با ابعاد ورق‌های ام دی اف دارند.

ابعاد ورقه های ممبران

ورقه های ممبران را نیز می توان در اندازه هایی مانند 40* 120 و 280* 120 مشاهده کرد. ممبران دارای هسته ای ام دی اف می باشد می باشد.

ابعاد ورقه های  ام دی اف چقدر است

ابعاد ورق هایگلاس

ورق هایگلاس هم مانند ورق‌ ام دی اف دارای 2 سایز مختلف است: سایز 120*240 سانتی‌متر و 120*280 سانتی‌متر. ورق‌های هایگلاس ابعاد کوچکتری نسبت به ورق‌های ام دی اف دارند. این ورق‌ها با اینکه دارای مغزی ام دی اف هستند اما ابعاد آن‌ها با ابعاد ورق‌های mdf متفاوت است. بد نیست بدانید این ورق‌ها عموماً یک طرفه هستند. یعنی فقط از یک طرف دارای روکش پلکسی گلاس هستند و در طرف دیگر آن‌ها روکشی ارزان‌تر مثل ملامینه کار می‌شود.

ابعاد ورق هایگلاس

ابعاد ورق های روکش چوب

ورق‌های روکش چوب کاملاً مشابه با ورق‌های ممبران هستند. با این تفاوت که روکش روی آن‌ها از جنس ورق‌های طبیعی چوب است. این روکش‌ها در واقع چوب با ضخامت بسیار نازک هستند که روی مغزی ام دی اف قرار می‌گیرند. ابعاد این ورق‌ها هم 120*240 سانتی‌متر و 120*280 سانتی‌متر است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.