دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

باکس تخت خواب چیست؟

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه درجه یک

باکس تخت خواب چیست؟

۱۱ بازديد
هرچه به جلو پیش می‌رویم با پیشرفت تکنولوژی انتخاب‌هایمان هوشمندانه‌تر و کاربردی‌تر می‌شوند؛ تا چند سال چه تخت خواب‌ها بزرگ‌تر و حجیم‌تر بودند بیشتر طرف‌دار داشتند اما امروزه کمتر کسی به دنبال تخت‌خواب‌های غول‌آسا با قیمت‌های گزاف می‌رود! در اتاق‌خواب های لوکس و مدرن امروزی، این مدل تخت جای خود را به تخت‌های ساده و کوچک‌تر یا تخت باکس داده‌اند که در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از این باکس‌ها می‌پردازیم. هم چنین هدف از انتشار این مقاله راهنمایی در انتخاب تخت خواب مناسب با توجه به نیاز و کاربرد شما نیز می باشد.
تخت باکس ها معمولا به دو صورت ساده و جکدار ساخته می شوند و هر کدام مزایای ویژه ی خودش را دارد.
تخت باکس ها به دلیل ظاهر ساده و حمل و نقل آسان, بسیار کاربردی است و به ویژه اکثر هتل داران چنین تخت خوابی را سفارش می دهند. تخت باکس در ظاهر بدین صورت است که انگار دو عدد تشک را روی هم قرار داده اند ولی در واقع چنین نیست و طراحی آن بدین صورت است. تخت باکس ها در دو حالت اسکلت فلزی و چوبی ساخته می شوند که روکشی از جنس ژاکارد,چرم یا مخمل دارد و بنا بر نیاز شما قابل تغییر است. تخت باکس ها روز به روز بین مردم محبوبیت بیشتری پیدا می کند و به مرور جای تخت خواب های قدیمی را میگیرد.

باکس تخت خواب چیست؟

باکس تخت خواب در واقع یکتخت است که روی آن یک تشک قرار می گیرد که از یک جنس هستند. اسکلت باکس تخت یا از جنس چوب می باشد یا از جنس فلز تولید می شود که روی آن با استفاده از پارچه مخمل و یا پارچه های مختلف روکش می شود. تخت خواب ها با توجه به تنوع بسیار در طرح و رنگ های آن ها بسیار متنوع هستند که هر کدام در مدل های سنتی، سلطنتی، مدرن و مدل های مختلف دیگر در بازار ارائه می شوند اما تخت باکس ها بسیار ساده و مدرن هستند که همین طرح های زیبا و مدرن باعث جلب توجه مشتریان خاص می شود.
همانطور که گفته شد باکس تخت خواب یک نوع تخت است که علاوه بر ظاهر زیبا بسیار کاربردی است. باکس تخت را میتوان به عنوان باکس تشک در نظر گرفت زیرا اسکلت زیر آن مانند یک باکس ساده و مقاوم با ارتفاع استاندارد می باشد که یک تشک به راحتی روی آن قرار میگیرد.
باکس تخت ها در مدل های مختلف تولید می شوند. باکس تخت خواب در دو مدل تاج دار و بدون تاج طراحی می شود. در مدل تاج دار، باکس تخت یک تاج با طرحی ساده دارد که آن هم مانند بدنه باکس از همان نوع و جنس پارچه روکش می شود. در مدل های بدون تاج در واقع یک باکس ساده در زیر تشک قرار می گیرد که بسیار زیبا است.
تخت باکس ها معمولا در سایزهای 160,140,120,90 و 180 ساخته می شوند و در ابعاد 180 در واقع دو عدد باکس 90 را کنار هم فیکس می کنند که با گذاشتن تشک 180 مرز بین دو باکس از بین می رود و مشکلی برای خوابیدن پیش نمی آید.
در باکس های با عرض 180 که جکدار هستند به جای دوبازوی بالابرنده از چهاربازوی بالابرنده استفاده می شود که فضای بزرگتری را در اختیارمان قرار می دهد.
یکی دیگر از مزایای تخت باکس ها این است که باعث می شود عمر تشک تا 30 درصد افزایش پیدا کند و دچار فرورفتگی وسط تشک نمی شود.





باکس تخت خواب چیست

مزایای باکس تخت

  • از باکسها برای طراحی ساده و کلاسیک استفاده می شود.
  • اکثر هتلها از انواع باکسها استفاده می کنند.
  • نسبت به تخت خواب قیمت بسیار مناسب تری دارد.
  • به این دلیل که سطح باکس ها کاملا صاف است وزن وارده روی کل سطح باکس پخش می شود و از دفرمه شدن تشک جلوگیری می کند.
  • استفاده از باکس تخت عمر متوسط تشک را 30 تا 40 درصد افزایش می دهد.
  • باکس تخت خواب ها دارای پایه‌ های گردشی هستند که جابجایی آنها را راحت‌تر می‌کند.
  • به دلیل این که تخت خواب های سنتی پس از گذشت مدتی دارای مشکلاتی مانند فرسودگی، قیژ قیژ یا شکستگی بستر می شوند استفاده از باکس تخت بسیار مقرون به صرفه تر است.
  • باکس ها در ابعاد دونفره و یک نفره و بسته به سلیقه مشتری قابل سفارش است.
  • تفاوت اسکلت چوبی و فلزی در باکس تخت خواب
  • باکس های اسکلت چوبی و فلزی,در قیمت,وزن و دوام با یکدیگر تفاوت دارند.
  • باکس های چوبی سنگین تر,ارزان تر و کم دوام تر هستند.
  • باکس های فلزی کمی سبک تر,گران تر و با دوام تر هستند.
  • بدون شک برای عزیزانی که جابجایی زیادی دارند؛ باکس فلزی گزینه مناسبی است.
باکس تخت خواب چیست


تفاوت باکس و تختخواب

باکس ها در واقع نوعی تخت هستند که مدل آن ها ساده تر است. در تخت باکس گویی دو عدد تشک روی یکدیگر قرار میگیرد که همین امر باعث می شود تشک رویی دیر تر آسیب ببیند. تخت خواب ها اصولاً از چوب و مصنوعات چوبی تولید می شوند که به مرور زمان و بر اساس شرایط آب و هوایی ممکن است دچار خرابی شوند اما باکس تخت ها مقاومت بیشتری دارند. تخت خواب و سرویس خواب ها به دلیل جنس و مواد اولیه آن ها دارای وزن بیشتری هستند و نمی توانید به راحتی آن ها را جا به جا کنید اما در قسمت زیرین برخی تخت باکس ها چرخ تعبیه می شود تا به راحتی قابلیت جا به جایی داشته باشد. در باکس تخت خواب تشک به گونه ای روی آن قرار می گیرد که گویی دو عدد تشک روی هم قرار دارند و باکس قید یا لبه ندارد. اما در تخت خواب های دیگر تشک داخل تخت قرار می گیرد و با لبه و قید تخت کمی فاصله دارد.





باکس تخت خواب چیست
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.