دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

سقف کاذب چیست؟

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه درجه یک

سقف کاذب چیست؟

۱۷ بازديد

 

سقف کاذب متریالی است که در طراحی داخلی ساختمان ها استفاده می شود و نصب آن در قسمت پایینی سقف اصلی انجام می شود. این نوع سقف به دلیل عملکرد منحصر به فرد خود و همچنین زیبایی که به نمای ساختمان می بخشد، توجه طراحان ساختمان و صاحبان خانه را به خود جلب کرده است.

سقف های کاذب در واقع سقف های فرعی هستند و زیر سقف اصلی نصب می شود. سقف کاذب انواع مختلفی دارد. این نوع سقف های کاذب علاوه بر سقف اصلی، مواردی را که سقف را زشت می کند، مانند تاسیسات برقی و اتصالات را می پوشانند و در طرح ها و مدل های متنوعی عرضه می شوند. وجود چنین سقف هایی زیبایی مضاعف را برای محل زندگی یا کار ایجاد می کند. سقف کاذب زیبایی سقف را دوچندان کرده و با نورپردازی های متنوعی که ایجاد می کند منظره بسیار چشمگیری ایجاد می کند.

سقف های کاذب به دلیل سهولت استفاده در هر نوع سقف کاذب مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، حمام و ... بسیار محبوب شده اند. علاوه بر زیبایی برای عایق صدا و عایق حرارتی نیز استفاده می شود.همانطور که قبلا گفته می شود انواع سقف کاذب وجود دارد که برای درک این سقف های کاذب ابتدا باید مزایا و معایب آنها را بشناسیم.


سقف کاذب طبقه ای

دیس های طبقه ای که برای پذیرایی استفاده می شوند را به خاطر بیاورید! سقف کاذب طبقه ای به سبک طبقه ای دقیقاً مانند همان دیس ها اجرا می شود. اگر از دسته افرادی هستید که علاقه به فضای مدرن و ساده دارید سقف های طبقه ای بهترین گزینه برای شما هستند و انتخاب بسیار خوبی محسوب می شوند. این سقف ها به واسطه ساختاری که دارند طراحی و اجرا می شوند. این سقف ها با توجه به ساختارشان طراحی و اجرا می شوند.
این نوع سقف به شکل یک دیسک وارونه با برجستگی و فرورفتگی هایی در سقف است. به زبان ساده تر، لبه بیرونی سقف از قسمت داخلی پایین تر است. این سقف ها به لطف لوسترهای مدرن نیز زیباتر هم می شوند. البته از سقف های پلکانی در اتاق خواب و پذیرایی بیشتر استفاده می شود.

سقف کاذب برای خانه های کوچک

امروزه فضاهای منازل هر روز محدودتر شده و آپارتمان ها کوچکتر می شوند که این امر منجر به اجرای محتاطانه سقف کاذب می شود.
سقف کاذب ساده با طول و عرض یکسان گزینه جالبی است. برای جذابیت بیشتر این سقف ها می توانید از چراغ های ال ای دی کوچک نیز استفاده کنید و می توانید لبه های سقف را کمی بیشتر به چشم بیاورید. نور ایجاد شده برای این سقف ها می تواند فضا را رویایی کند.


ترکیب سقف و چوب

یکی دیگر از راه های سرگرم کننده برای ایجاد سقف کاذب، ترکیب آن با چوب است. این ایده بیشتر برای اتاق خواب مناسب است، اما می توانید از آن در اتاق نشیمن نیز استفاده کنید. کسانی که به دنبال بهترین متریال سقف کاذب برای ویلا یا خانه قدیمی خود هستند می توانند این ایده را در نظر بگیرند. در این سبک سقف از تراشه های چوبی به عنوان دکوراسیون استفاده می شود که بسیار متنوع است و جذابیت بی نظیری را به فضا خواهد بخشید. البته این ایده چند سالی است که بسیار شناخته شده است و می تواند نظر بسیاری را به خود جلب کند.

سقف مشبک

سقف های مشبک بسیار جذاب و خاص هستند و سخت ترین سلیقه ها را هم راضی خواهند کرد. در اجرای چنین مدل سقفی، الگوی خاصی مانند شبکه مورد نیاز است، بنابراین از گچ و چوب برای برجستگی استفاده می شود و نظر بیننده را به خود جلب می کند. این سقف ها به خانه حس لوکسی می دهد. در نگاه اول ممکن است سقف سنگین به نظر برسد، اما اینطور نیست، معمولا سقف های کاذب مشبک بسیار سبک هستند.

 

ویژگی های یک سقف کاذب مناسب


1: مهمترین نکته در مورد سقف کاذب خوش اجرا و باکیفیت استفاده از مصالح مرغوب است.

2: ابعاد محیط را در نظر بگیرید و بهترین طرح را انتخاب کنید

3: رنگ های مورد استفاده برای دکوراسیون داخلی را در نظر بگیرید

4: قابلیت اجرای انواع نورپردازی با توجه به محیط مورد انتظار اعم از مسکونی یا اداری و ....

5: از سقف با توجه به محیط مورد نیاز مانند حمام، سرویس بهداشتی و سایر مکان های دارای رطوبت استفاده کنید، بیشتر از سقف PVC استفاده کنید.

6: سبک و قابل حمل

7: برای حفظ گرما و حفظ سرما باید مناسب باشد

8: تعمیر آسان

9: قیمت مناسب و خدمات پس از فروش و...

 

سقف کناف


سقف کناف در زیبایی و طراحی معماری داخلی کاربرد فراوانی دارد و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. سقف کناف با روکش گچ و برای اولین بار در آلمان توسط شرکت کناف تولید شده است. به طور کلی این نوع سقف به دو صورت کناف مشبک یا طرح دار و کناف تک پارچه در بازار موجود است.

 

قیمت سقف کناف


قیمت سقف کاذب کناف ممکن است در هر مورد متفاوت باشد. عوامل زیادی باعث تغییر قیمت سقف می شود که از جمله آنها می توان به قیمت گچ، قیمت مصالح ساختمانی، هزینه اجرا و قیمت مصالح آب بندی اشاره کرد. بسته به شرایط و مصالحی که برای سقف خود انتخاب می کنید.

قیمت سقف کناف متغیر است و نمی توان قیمت ثابتی ارائه داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.