دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید میز تلویزیون

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه درجه یک

راهنمای خرید میز تلویزیون

۱۴ بازديد
گاهی اوقات خرید یک میز تلویزیون متناسب با دکوراسیون منزل شما پیچیده تر از خرید خود تلویزیون است. امروزه میزهای موجود در بازار دارای جزئیات زیادی هستند که سختی خرید را افزایش می دهد. از سوی دیگر، نباید فراموش کنیم که خرید میز تلویزیون چیز بی اهمیتی نیست، زیرا زمان صرف شده برای تماشای تلویزیون با دوستان و خانواده بخش مهمی از زندگی ما است.
وقتی تلویزیون تماشا می کنید، توجه شما به صفحه نمایش است، نه روی میز زیر آن. اما این میز تلویزیون است که مکان مناسب برای تماشای تلویزیون را فراهم می کند و LCD را در ارتفاع مناسب قرار می دهد.
وظیفه اصلی میز تلویزیون نگه داشتن تلویزیون است اما به همین جا ختم نمی شود. هدف نهایی داشتن یک میز و تلویزیون است که بتوانید جلوی آن بنشینید و با دوستان و خانواده از تماشای فیلم لذت ببرید. با مطالعه این مطلب می توانید کمی به این هدف نزدیک شوید.

میز تلویزیون با اندازه مناسب را انتخاب کنید

اولین قدم در راهنمای خرید میز تلویزیون، تعیین ابعاد تلویزیون شما است. برای تعیین عرض واقعی تلویزیون خود، از یک متر برای اندازه گیری کل عرض قاب از لبه چپ به لبه راست استفاده کنید. 
توجه داشته باشید که اندازه تلویزیون شما در خرید بهترین میز تلویزیون برای نیاز شما بسیار مهم است. در غیر این صورت، قرار دادن یک تلویزیون بزرگ بر روی میز تلویزیون که هم اندازه قاب یا کوچکتر از قاب است، منجر به موارد زیر می شود:

سقوط تلویزیون شما در یک تصادف جزئی
باعث می شود اتاق نشیمن شما غیر جذاب به نظر برسد



ارتفاع پایه تلویزیون را تعیین کنید

قدم بعدی انتخاب ارتفاع مناسب برای قرارگیری تلویزیون است. محققان می گویند بهترین مدل برای تنظیم ارتفاع زمانی است که چشمان شما در وسط صفحه تلویزیون باشد. تماشای در این فاصله نه تنها تجربه تماشای تلویزیون را لذت بخش تر می کند، بلکه در دراز مدت آسیب کمتری به چشم خواهد زد.
برای اندازه گیری قد باید یک متر بردارید، سر آن را روی زمین بگذارید، روی مبل روبروی تلویزیون بنشینید و متر را تا خط دید چشم ها بکشید. عدد به دست آمده باید به قسمت میانی و مرکزی تلویزیون برود.

اندازه پایه تلویزیون و کاربرد آن در منزل

پایه تلویزیون کوچک

پایه های تلویزیون کوچک  به طور طبیعی جمع و جور هستند و از تلویزیون کوچک شما پشتیبانی کافی را فراهم کند. این نوع میزهای تلویزیون بدون اشغال فضای زیادی، هوای تازه را به اتاق نشیمن شما می آورند. به همین دلیل آنها برای فضاهای کوچک، به ویژه استودیوها و آپارتمان های سبک راه آهن ایده آل هستند.
اندازه های رایج: 42، 54 اینچ و 60 اینچ
بهترین استفاده: اتاق خواب

پایه تلویزیون سایز متوسط

پایه تلویزیون با اندازه متوسط ​​سطح مطلوبی را برای تلویزیون شما فراهم می کند و در عین حال ارتفاع آن را بالا می برد. اگر به دنبال فضای ذخیره سازی اضافی هستید، می توانید کنسولی با قطعات دیواری را انتخاب کنید.
اندازه های رایج: 64 و 70 اینچ
بهترین موارد استفاده: اتاق نشیمن و اتاق خواب

میز تلویزیون با پایه بلند

پایه های تلویزیون بزرگ به شکلی شیک طراحی شده اند و اغلب دارای فضای ذخیره سازی اضافی مانند کشوهای داخلی، قفسه ها و محفظه ها هستند. می توانید کنسول هایی با قطعات دیواری را انتخاب کنید
اندازه های رایج: 74، 76 اینچ و 85 اینچ
بهترین استفاده: اتاق نشیمن

فاصله محل نشیمن تا تلویزیون

فاصله اتاق نشیمن تا تلویزیون از دیگر مواردی است که در انتخاب میز تلویزیون و محل قرارگیری آن باید مورد توجه قرار گیرد. فاصله صحیح از تلویزیون به اندازه صفحه نمایش آن بستگی دارد. فرمول کلی این است که فاصله نشستن باید دو برابر اندازه صفحه تلویزیون باشد. به عنوان مثال، اگر تلویزیون خانه 60 اینچ است، فاصله صحیح برای نشستن در مقابل آن 120 اینچ یا 3 متر است.


نصب تلویزیون بر روی دیوار

امروزه میز تلویزیون دیگر تنها وسیله ای برای قرار دادن تلویزیون نیست، بلکه کاربردهای دیگری نیز دارد. در صورت عدم نیاز به میز اضافی، می توان تلویزیون را با کمک یک براکت مخصوص روی دیوار نصب کرد. این پایه ها در دو نوع ثابت و گردان موجود می باشند. اگرچه تلویزیون بر روی دیوار نصب می شود، اما در صورت تهیه میز تلویزیون، می تواند نقش دستگاه های دیگر یا حتی دی وی دی ها را بر عهده بگیرد.


جنس میزتلویزیون

متریال های میز تلویزیون شامل ام دی اف، چوب، نئوپان، شیشه و فلز می باشد که این متریال ها ویژگی های خاص خود را دارند که باید با توجه به سبک دکوراسیون منزل، هزینه و ویژگی های کیفی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قصد خریدی مقرون به صرفه دارید و کیفیت اولویت اصلی شما نیست، ممکن است نئوپان انتخاب خوبی باشد. از طرفی چوب قیمت بیشتری دارد و معمولاً وزن بیشتری دارد، اما زیباتر و کیفیت بیشتری دارد. یا میز تلویزیون ام دی اف واسطه ای بین چوب و نئوپان است که نسبت به چوب با محیط سازگارتر است.

میزان فضای ذخیره سازی میز تلویزیون

به چند کشو یا قفسه نیاز دارید؟ بستگی به تجهیزات شما دارد. آیا بلندگوهای بزرگ، تجهیزات صوتی و تجهیزات پخش زیادی دارید؟ ممکن است مجموعه ای از تجهیزات داشته باشید که باید به درستی ذخیره شوند.
اگر تجهیزات زیادی دارید و می خواهید همه آن ها را در یک مکان نگه دارید، ممکن است بخواهید به جای یک میز تلویزیون ساده، یک میز تلویزیون با قفسه ها و کنسول های متعدد بخرید.




تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.